Monday 19 February 2018

3 BAHAN TERLARANG DALAM PRODUK KECANTIKAN

3 bahan terlarang dalam produk kecantikan

Penggunaan produk kecantikan tidak asing lagi dikalangan wanita masa kini. Kita boleh lihat sekarang anak-anak kecil seumur 12 tahun sudah pandai menggunakan produk kecantikan. Tapi tahukah anda bahayanya kandungan yang terkandung di dalam produk kecantikan tersebut? Disini saya akan kongsikan kepada anda 3 bahan terlarang dalam produk kecantikan yang boleh merbahayakan pengguna.

PARABENS (METHYL/BUTYL/ETHYL/PROPYL)

kebiasaan digunakan sebagai bahan pengawet dalam deodorant atau produk kecantikan kulit.  Digunakan kerana sifat paraben yang antibakteria dan antifungus juga untuk memanjangkan jangka hayat sesuatu produk. Menjurus kepada risiko kanser payudara, kemandulan pada lelaki dan perempuan dan ketidakseimbangan hormon.



SODIUM LAURYL SULFATE (SLS) & SODIUM LAURETH SULFATE (SLES)

Biasa terdapat dalam produk seperti pencuci lantai, kereta dan penjagaan diri berfungsi untuk menghasilkan buih. SLS boleh menyebabkan kulit menjadi kering, keguguran pada rambut dan iritasi pada kulit.

MERKURI

Dalam industri kosmetik, merkuri biasa digunakan sebagai agen pemutih dimana ia akan mencegah pembentukan melanin dan menjadikan warna kulit lebih cerah tetapi ia memberikan kesan bahaya kepada buah pinggang, perubahan warna kulit, kemurangan dan keresahan

kebanyakkan kandungan bahan kimia ini terdapat dalam kuantiti yang sedikit. tapi cuba bayangkan apa yang akan berlaku jika digunakan untuk jangka masa yang panjang

jadi perlu bagi kita memilih produk kecantikan yang tidak mengandungi bahan kimia.

SHAKLEE akan melancarkan produk SKINCARE terbaru yang dinamakan YOUTH 

  youth shaklee

Produk YOUTH adalah salah satu daripada skincare produk dari SHAKLEE yang 100% semula jadi dan dijamin bebas daripada lebih 2500 bahan kimia yang merbahaya. 

Setiap produk dalam set YOUTH mengandungi bahan aktif YOUTH COMPLEX yang dikaji selama 8 tahun dimana yang sangat berkesan untuk menghilangkan jerawat, jeragat dan parut berlubang seawal 7 hari penggunaan

kajian menunjukkan 100% wanita yang menggunakan set skincare YOUTH mendapat kulit yang lebih muda dan 2/3 daripadanya mendapat usia kulit yang sedekad lebih muda dari usia mereka


youth shaklee
terdapat 6 produk dalam rangkaian YOUTH

  1. Luminous gel oil cleanser
  2. Perfecting skin toner
  3. Age defense mineral moisturizer
  4. Youth activating serum
  5. Advanced renewal night cream
  6. Radiance C & E
youth shaklee

youth shaklee

bole dapatkan produk YOUTH skincare segera, pelancaran besar-besaran pada 1 MAC 2018 . boleh hubungi saya segera :


Cik Yan
Founder Marvelous Young Group (MYG)
017-6226733/019-4735591
nurulazieyan@gmail.com
facebook:nurulazieyan
instagram:nurulazieyan

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.





0 comments:

Post a Comment