Tuesday 26 February 2019

MISI KURUS CIK YAN

Assalamualaikum

terpaksa menulis sebab terasa dah menangguhkan misi ni terlampau lama, semua bermula dari 2013 lagi sebenarnya, bila berat kau mencecah 80kg dengan tinggi yang hanya 153cm memang kau dalam kategori obes la cikyan oi

lepas tu mula berdiet, giler try atkin time tu tapi tewas maybe masa tu aku dah sampai ketosis yang mana badan dan start bakar lemak untuk hasilkan tenaga, tapi gigil dia memang tak kuat, aku tewas. tapi sebab atkin aku hilang 5kg juga la

lepas tu aku dah kena balik duduk rumah, dimana semua makanan kat rumah walaupun sekeping roti pun jadi sedap nak mati kan. mana bole tahan, so aku mula mencari booster untuk bantu aku turunkan berat

aku kenal SHAKLEE dari situ aku mula amik bermula dengan alfalfa,herblax dan lecithin, alhamdullilah aku berjaya turun dan maintainkan berat aku. malangnya aku belum capai bmi ideal lagi

last year 2018, adalah tahun aku bermula misi ni dengan shaklee, malangnya selepas hilang berkilo juga. aku jadi terlampau happy n lupa nak control. yes, shaklee help me to loss weight, but still, kalau kau dan turun n tak try to maintain n hentam semula all foods yang ade, so end up berat kau start naik

this year, 2019

aku nak mula january, my aim to loss 4kg permonth, tapi i was failed.... mampu turun 500g, like macam nothing kot 500g ni, kau minum air naik je balik kan.

so this coming month mac2019, so already miss 8kg to loss. nak kena catch up kot.

Ya Allah kau kuatkan la hatiku untuk jayakan proses menurunkan berat ni, aku bukan setakat nak kurus je, tapi aku nak sihat, yela sekarang ni naik tangga sikit pun dah mengah camne aku nak realisasikan impian aku naik gunung kinabalu gini. takkan nak jadi mimpi saje, tak bole jadi ni

so dengan ini

hari ni 26 feb 2019 dengan berat 75kg, moga sebelum oktober aku kena capai 55kg. ini dah kire maximum berat aku kena capai ni ha. so ada 7 bulan nak hilang 20kg. ada orang bole hilang 10kg in a month takkan la aku tak bole kasi hilang dalam 7 bulan, kan

so i will try my best n share semua perjalanan misi kurus tu dekat sini

im writing back u guys.. it will be my diary, road to slim #misikuruscikyan

follow my journey dekat instagam juga taw.

http://instagram.com/nurulazieyan

0 comments:

Post a Comment